zondag 9 mei 2010

Examenstress

Ik kan niet schrijven
Als ik de inspiratie niet heb
Ik kan niet denken
Als mijn gedachtes zompig zijn door het vele oefenen

Ik kan me niet concentreren
Omdat de techniek het af laat weten

Elke keer klinkt het als woordenkots
Want zo erg zijn die dingen niet
Maar luxeproblemen zijn ook problemen
Omdat je zelfs op reizen wil kunnen rekenen.

Andere techniek werkt juist te goed
Email houdt me voor het eerst zelfs in de vakantie van
De onbenullige schoolzaken op de hoogte.

Leren van in de vakantie
Ik hoor mijn klokken tikken.
Straks is het morgen
En zal ik echt examens hebben

Zenuwachtig wiebelen mijn gedachtes
Zoals iedereen ben ik bang dat ik het niet haal
Het zal onmiskenbaar tot de ultieme vorm van falen leiden.
Blokken zonder vruchten om te plukken.

Enerzijds weet ik dat ik er niet van uit mag gaan
Driƫen mag ik halen, vieren en een vijf
Zes onvoldoendes kunnen mij nog een diploma geven
Maar toch is het daarmee nog niets gezegd

Anderzijds weer ik dat ik in theorie misschien niet kan slagen
Maar dat het in praktijk waarschijnlijk wel zal lukken

Ik zou zo ontzettend blij worden van het telefoontje
Gevolgd door liters alcohol
Smsjes naar al mijn vrienden
En de ultieme wetenschap dat ik
wat er ook in de rest van mn leven mocht gebeuren
Ik in ieder geval niet meer terug naar Hageveld hoef
En dan eindelijk aan de andere kant van het land
Nieuwe mensen kan ontmoeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten