woensdag 31 augustus 2011

Welke reden


Zeker niet het eerste
Maar daarmee nog niet het laatste
Een beetje gek, een beetje raar
Maar eigenlijk vreemd normaal

Natuurlijk, gemakkelijk, ondoordacht
Vond plaats wat ik niet had verwacht
Ik wist aanvankelijk ook niet of het
eigenlijk wel mogelijk was

Wellicht op de achtergrond
Niet iets waar ik op dat moment aan dacht
Tot het decor van een gezellige week
Dit onverwacht aan het licht bracht

Het gekke is er nu zelfs bij mij wel van af
Maar wat blijft is de context
Had het gebeurde zich op een ander moment
Onder dezelfde omstandigheden ook voorgedaan
Of was het louter toevallig ontstaan

Welke reden lag er aan ten grondslag
En wat betekent dit
Superieur of inferieur
Kan ik het één wel objectief beoordelen
Als ik het ander nooit gezien heb

Enerzijds te dichtbij
Iets dat vrij belangrijk is voor mij
Anderzijds weet ook ik niet
Of het mij anders wel tot dezelfde ontdekking
Zou hebben geleid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten